One Shot, One Kill..........

2011-08-22 | 18:43:02
Jag bilden ovan, pappa bilden nedan...


Så var det dax för jaktbal.
Tog på oss våra finaste kläder för att imponera på vår dejt Blinkar.
Pappa fick följa med för att uppleva för första gången svensk jakt.
Räv och rådjursbock var på menyn.

Snygg var jag klädd men någon dejt med räv eller bock vart det inte.
Dejten gick till en polare som var gäst den dagen på vår mark.
Pappa vet hur man gör...

Ber om ursäkt för ni som tycker sånt här är jobbig men det är verkligheten och någon måste göra det.
Ska jag vara riktigt ärlig så är det här det jobbigaste för mig efter jakten.
Har inte lyckats börja gilla det.
Föredrar rävjakt istället då man inte behöver göra något efter.
Varför skuta räv?
Jo för räv dödar med rådjur än något annat djur inkl människor.
En hona med sina små äter över en ton kött om året.
Blir de för många så blir det inte många rådjur kvar.
Det handlar om att hålla balansen i naturen.

Kommentarer;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Grant me the serenity to accept the things I cannot change

Courage to change the things I can

And wisdow to know the difference

(Nej jag har inte alkoholproblem, men texten betyder så mycket mer ;) )