Ska ni äta bröd, se här.....

2011-07-13 | 21:17:15
Bröd är oftast fiende nr 1 när det gäller att hålla sig i form - massa dåliga kolhydrater!
Tänkte dela med mig av ett " LCHF bröd" som innehåller minimalt med kolhydrater.
Hämtat från Annika Dahlkvist blogg men jag har ändrat och lagt till lite och dom blir supergoda!
Ska ätas varma!
Detta bröd kan man även kavla ut lite tunnare och sen torka i ugnen så blir dom jättegoda kex.

Receptet:
2 msk fibrex eller fiberhusk (malda psylliumfrön)
1 dl skalade sesamfrön
1 dl solrosfrön
3 msk krossade linfrön
2 tsk bakpulver
2 dl riven ost
3 st ägg
1 msk olivolja
Lite salt
Lite kummin eller brödkryddor

Vispa äggen helst med elvisp.
Blanda alla torra ingredienser och osten.
Blanda ner i äggen och häll på olivoljan.
Blanda väl! Låt vila i 15 minuter.
Degen är kletig.
Gör två lagom tjocka runda bröd, ganska platta.
Grädda i 225 grader i cirka 10 min!

Kommentarer;
Anonym

Det måste jag ju prova! Ser faktiskt riktigt gott ut och jag saknar bröd nu efter snart 6 veckor utan...

2011-07-14 kl. 12:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Grant me the serenity to accept the things I cannot change

Courage to change the things I can

And wisdow to know the difference

(Nej jag har inte alkoholproblem, men texten betyder så mycket mer ;) )