Allt du behöver veta om Periodisk Fasta!

2011-06-13 | 10:46:35
Nu har vi satt igång på alvar.
Min mor och jag har fått vår kostschema.
Vi var och storhandlade allt som behövdes för att äta enligt instruktioner.
Det som gör det roligt är att vi kommer äta samma mat men olika tider olika mängder.
Allså behövde vi inte handla olika råvaror som skulle passa äns kostschema.

Så här inleddes mammas kostschema (Som Martin skrev till henne) :


"Jag tror du kommer finna denna metod väldigt enkelt, bra och lätt att följa. Du får inte äta något som innehåller energi när du fastar. Kaffe, Te, sockerfri energidryck, sockerfritt tuggumi är helt ok!

Jag rekommenderar att du äter mellan 12.00 och 20.00 men detta kan såklart ändras till 13.00 – 21.00 så länge du äter under 8 timmar och fastar i 16 timmar varje dag. På helgen kan du (om du vill) ta en ”vanlig” ätardag då du unnar dig något extra gott och inte heller fastar.


Du väljer en proteinkälla, en fettkälla och när du även får äta kolhydrat väljer du ett av de angivna kolhydratalternativen. Du får kombinera ihop det efter eget tycke och smak.

Bryt alltid fastan med en komplex måltid innehållandes alla näringsämnena och i dessa mängder. Sallad räknar du inte kalorier på så ta för vana att äta en stor sallad till lunch och middag.

Angående såser till maten så är alla såser som är baserade på oliv/rapsolja, majonäs eller kesella OK men i rimlig mängd och gärna med ett lågt kolhydrat (sockerinnehåll)."


För att läsa om Periodisk fasta se HÄRRRRRRR

 

Denna metod (då du äter det som har ordinerats) kommer garantera viktminskning  -1kg i veckan utan träning.

Jag kommer lägga upp dag för dag våra måltider enligt Schema (allt finns exakt specificerat vad vi får äta samt mängder).



Kommentarer;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Grant me the serenity to accept the things I cannot change

Courage to change the things I can

And wisdow to know the difference

(Nej jag har inte alkoholproblem, men texten betyder så mycket mer ;) )