Här ska det skjutas GRIS.....

2011-06-28 | 02:19:13
Var ute med jaktlaget i helgen och byggde jakttorn, det blev en trerummare med kök hehe.
Vi satt även upp foderautomat (andra bildern).
Man fyller den me ärter och en "apparat" med timer doserar ut rätt mängd, viss tid.
Detta lockar vildsvin till platsen.
Jag blev uppäten av alla mygg, det var olidligt.
Det är så typiskt, jag har allt som behövs men tog inte med mig något," MALAKA" säger man på grekiska.


Och så gjorde vi det som har gjort just den här "grekjaktlaget" känd bland andra svenska jaktlag :-).
När man pratar med andra jägare som har varit gäster hos oss så är det just det här som fastnar i deras minnen.
När vi sätter igång med grillningen och tar fram starkspriten hehehe.
Vi äter som det vore vår sista måltid :-).
Det roliga var att en av grekerna var på Cypern och köpte just denna grill som är väldigt populär där och finns inte i Grekland.
En Cypriot som inte har en sån hemma är inte en Cypriot ;-).
Det första pappa gjorde när han skulle skicka lite varor till mig var att slänga in en sådan grill med.
Den drivs med en liten motor som snurrar på köttet.
Ska faktisk ta hem några och lägga upp dem på webbshoppen :-).
Om inte annat så kommer det en massa greker vilja ha , hehe.

Det vart 8 greker och en jugge under denna expedition :-).
Han sa det, måste fixa en tolk eller lära mig grekiska , hehe....
Men roligt hade vi förutom myggen så klart.

Kommentarer;
Jessica

Tycker det verkar väldigt intressant med jakt :) Har dock aldrig varit med på någon jakt men än när man var liten. Vad brukar du jaga? har funderat lite över jägarexamen men då måste man ju veta att man vill de också :)

2011-07-19 kl. 00:37:05
http://myruls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Grant me the serenity to accept the things I cannot change

Courage to change the things I can

And wisdow to know the difference

(Nej jag har inte alkoholproblem, men texten betyder så mycket mer ;) )