Och så var det daxs för kostrådgivning....

2011-06-08 | 20:42:05
Det är ganska fint där på Lindhagensterrasen.
Här ser ni Idrottsskadecentrum.

Vi var ganska så försenade på grund av trafiken så det var bara och vänta....

Här har ni den..
"The thing"..
Caliper för fettmätning.
Efter ett antal "bisarra" mätningar kom vi fram till resultatet...

Var lite förvånad själv..
Jag låg på 13,53% fett.
Det betyder att jag trots allt gjort ett bra jobb på tre månader.
Målet är nu under 10% för att få fram det sista.
Martin Löwgren som även gjorde Mikaelas kostprogram kommer nu göra ett för mig och min mor.

Bör få dem inom ett par dagar och det som kändes riktigt spännande var min mors.
Min mor har aldrig tränat förut och började i slutet av februari genom att jag "tvingade" på henne en PT.
Hon vägde 112kg när hon kom..
Idag väger hon 101kg, 11kg på mindre än fyra månader...
Nu har jag ökat hennes träningspass till 4g/veckan varav 2 med en PT.
Hon kommer få ett kost program som kommer garantera -1kg/veckan utan träning.
Kostprogrammet kommer vara upplagt på så sätt att hon kommer äta bra mellan 12:00 till 20:00.
Väldigt intressant upplägg tycker jag.

Men Martin var noga med att trycka på att man inte bör ta bort alla kolhydrater som nu har blivit populärt.
Speciellt när man tränar så är de viktiga.
Man ska äta rätt sort och inte så mycket av det istället.
Dessutom finns det inte någon långtidsstudie hur detta kommer påverkar kroppen då man helt undviker kolhydrater.

Ex på bra kolhydrater:
Matvete
Fullkornsris
Guinoa



Kommer låta er följa upp träningen och kosten under de här sex veckorna innan uppföljningen.

Ni som har viktproblem eller har nära och kära som behöver stöd så kan det här bli väldigt intressant.
Min mor förlorade sin goda väninna för två veckor sedan på grund av övervikt.
Det fick henne jobba hårdare.

Jaa det blir kul när vi får programmet......

Kommentarer;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Grant me the serenity to accept the things I cannot change

Courage to change the things I can

And wisdow to know the difference

(Nej jag har inte alkoholproblem, men texten betyder så mycket mer ;) )