Riktigt gott under sommaren...

2011-06-18 | 14:22:04
Det här har vi ätit hemma sen vi var små under varma somrar.
Haloumi med vattenmelon.

Nej!!!
Halloumin (grekcypriotisk ost) kan man äta utan att steka, vilket är vanligare i våra hemländer.
Halloumi kan användas som en del av "meze", pålägg på smörgås eller som på bilden.
Den söta smaken av vattenmelon och salta smaken av Halloumi är gudomligt gott under varma dagar.
Ta en vattenmelon och skär den i bitar, gör samma sak med Halloumin och lägg dem i kylen.
Ta ut dem sen och njut Ler.
Går att kombinera med andra frukter också, varför inte en fruktsallad och Halloumi..

Jag håller på att bli galen, har förberett det här men får själv inte äta nu när jag kör min diet.
Hela kylen är fylld av jordgubbar, persika och en massa annat..
Kämpa kämpa !!
http://tracking.technodesignip.com/?action=count&projectid=642&contentid=7923&referrer=-&urlaction=r...

Kommentarer;
Κασσάνδρα

En klassiker! :) Du glömde halloumi i "trahanas"! :D

2011-06-20 kl. 13:23:45
Miltiadis

Just det, min favorit soppa, trahana :-).



Man kan ha i Halloumi i soppa också, riktigt gott11

2011-06-21 kl. 09:52:36
http://miltiadis.blogg.se/
mandy

har aldrig testat med halloumi dock, men jag älskar vattenmelon och feta ost sallad. också en utmärkt kombo!

2011-06-21 kl. 11:16:27
http://mandyheed.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Grant me the serenity to accept the things I cannot change

Courage to change the things I can

And wisdow to know the difference

(Nej jag har inte alkoholproblem, men texten betyder så mycket mer ;) )