Grekiskt men sant!

2011-05-24 | 17:53:47
Lite roligt igen!

En polares pappa  körde bil och vid hjulstakorset så körde han mot rött.
Det var tur att det inte kom någon bil från andra sidan.
Men polisen var där och stoppade honom på en gång.
Konstapeln går fram till denna grek som har varit i Sverige sen 70-talet men kunde fortfarande inte tala bra svenska.
"Du körde mot rött".
"Ja jog vett"
"Såg du att det var rött"
"Ja"
"Men vänta nu, du såg att det var rött"
"Ja"
"Men om du såg att det var rött,varför körde du"
"jog sog inte errr"!!!!

:-)

Ja vad som hände sen kommer jag inte ihåg, men så kan greker fungera.

Vi gör skit av det hela och ibland så är det naturligt att tycka att det är ok om vi kan komma undan det hehehe.

Ett annat roligt är att alla vill vara chefer, framför allt våra föräldrars generation.

Skulle lasta av en container och skulle få hjälp av en grek som hade truck.
Jag var den som hade truckkort och det var mina varor men hade inte en möjlighet att få bestämma.
Istället var det fyra andra gubbar som hade befälet :-).
Gissa om det tog en massa onödig tid? Hehehe!
Det skall ha sakts av judar att det finns bara ett folkslag som skulle kunnat blivit mer framgångsrika än oss.
Det är grekerna, men alla vill vara kungar/Chefer.
Det har varit i 3000 år Greklands "Akilles häl" och därmed en begränsning i framgång.
De få gånger de höll ihop har man lyckats mot alla odds.
Under 80/90-talet var grekerna som störst i städbranschen (grekiskt ishockey :-)).
Men de var upptagna med att lura staten och sätta ditt varandra, så många åkte ditt på det.
Jag älskar "grekvärden".
Det finns inte många språk som kan utrycka hat och kärlek på ett sånt "färgstarkt sätt/ord".
Efter min separation gick det inte att lyssna på grekisk musik.
Man ville bara hoppa från en bro :-) hahahaha.




Kommentarer;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Grant me the serenity to accept the things I cannot change

Courage to change the things I can

And wisdow to know the difference

(Nej jag har inte alkoholproblem, men texten betyder så mycket mer ;) )