Ja, det small till vid 02.00.

2011-05-28 | 03:15:46

img_0065 (MMS)

Ja, det small till vid 02:00. En Australiensare anklagar baren att de har stulit hans kreditkort. Det visade sig att han hade glömt den på baren. Vilket jag påpekat tidigare att det måste hänt. Han är så arg att han helt plötsligt vänder sig mot mig och utdelar ett slag i ansiktet. För att inte riskera att åka ditt på någon misshandel genom att slå tillbaka fick jag brotta ner honom med resultat, blodiga knogar och trasiga kläder. En annan herre som inte fick komma in tog upp telefonen och började filma just när jag skulle brotta ner gubben. Hade jag slagit tillbaka vilket hade varit med lagen som stöd, så fanns det en risk att åka på det om vittnen inte sätt honom slå mig. Vi har blivit hotade, förolämpade och attackerade ikväll, vilket tillhör det " vardagliga arbetspasset". I detta har vi sedan våra chefer som vill att vi håller låg profil vilket jag förstår att vi måste. Vi har "ögona på oss". Gäster, myndigheter och alla andra som har intresse av denna bransch. Alla vill ha sin del av "kakan" i form av nöjje, pengar m.m. Ja, vad hände med Australiensaren? Jo jag släppte honom. Jag får köpa mig själv en ny kostym och låta knogarna helas:-).  Det är en väldigt otacksamt och komplicerad yrke och endast de som har verkligen jobbat med det länge och på många olika arbetsplatser kommer förstå vad det innebär. Och det bara om personen har förmågan att "suga" in sig info och erfarenhet som passerar den.


Kommentarer;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Grant me the serenity to accept the things I cannot change

Courage to change the things I can

And wisdow to know the difference

(Nej jag har inte alkoholproblem, men texten betyder så mycket mer ;) )