Övningen dag 1

2011-05-26 | 17:46:54
Allt gick ut på att vi skulle försvåra försvarsmaktens arbete.
Vi klädde ut oss till turister, kriminella med vapen, nyfikna civila ...
Ja bilden ovan....
No commends ...hahahaha
Vi inväntar order med Majoren gällande nästa övning.

Strax efter denna bild får jag och en till jägare ett uppdrag.
Vi ska in på förbjudet området och störa militär verksamhet...
Vi skulle försöka göra det på så sätt att även deras hundar skulle få agera och spåra.
Vi blev upptäckta första gången, förmodligen för att de såg oss när vi blev avsläppta.
Vi blev avvisade från platsen men lyckade runda "mannarna" och hamna bakom det förbjudna området.


När vi väl var där lyckades vi ta oss in på området och fotografera det.

Efter ca 2 tim blev de attackerade av ett gäng tungt beväpnade kriminella.
Det blev en massa pang pang.....
Vid tre var det dax för mig att avvika.
Behöver vila upp mig efter gårdagens sena hemgång och kommande aktiviteter.

Kommentarer;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Grant me the serenity to accept the things I cannot change

Courage to change the things I can

And wisdow to know the difference

(Nej jag har inte alkoholproblem, men texten betyder så mycket mer ;) )