Torka kiss,barnen till dagis m.m

2011-05-23 | 10:59:28
Ja det började med att min yngsta hann inte till toaletten för den var upptagen av stora syrran.
Hon lyfte ena benet, tittade mig i ögona och släppte loss.
Japp en stor pöl i hallen hehehe.
Jag var inte så glad just då.
Men vad skulle hon ha gjort?
Toaletten var upptagen och det fanns ingen tid att ta sig ner till den andra.
Det var bara att torka, duscha (Bella) och svabba golvet.
Bra start på morgonen, som får mig just nu faktisk på gott humör.
Blev uppringd av min kollega Angélique (en till grym boxare, det är menat att åka på stryk med alla fighters runt omkring mig) och hon var nyfiken på Bus & Leklandet.
Så det blir Bus & Leklandet igen idag med barnen, hennes två och mina.
Det är mycket roligare när barnen har kompisar som de kan leka med och med tanke på
att jag kommer inte ha dem denna helg så var det självklart att vi skulle ditt igen.
Jobbar lite hemifrån, med lite ordrar och uppdateringar.
Fått en del sms om evenemang som behöver Ordningsvakter men jag har barnen då och även om jag har mamma här så vill jag inte gå miste om tid med dem.
Jag går ändå miste om halva deras uppväxt med tanke på hur det ser ut nu.
I Sverige är det en acceptabel förlust som jag trots mina 33 år här inte kan förstå.
Det är väldigt lätt att skilja sig och helt normalt och som vanligt med barnen "i mitten".
De får ta allt som vi vuxna skiter ner, och orden kämpa, uppoffring, förändra, våga, tålamod är sånt som existerar i bara ord och inte handling.
Det är jag lika skyldig som någon annan.
Det är lätt att lägga skulden på ens partner men den senaste tiden kom jag på att man kan bara förändra sig själv och bör lägga all energi på det med tanke på att brister fanns / finns.
Man kan bara önska sig vissa förändringar hos den andra men i slut ändan så kan dessa förändringar bara ske om den andra verkligen vill.
Om man lägger energin på att förändra sig själv, så kanske man lyckas inspirera den andra att göra likadant.
Mer om sånt senare.
Japp full fart framåt!!!

Kommentarer;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Grant me the serenity to accept the things I cannot change

Courage to change the things I can

And wisdow to know the difference

(Nej jag har inte alkoholproblem, men texten betyder så mycket mer ;) )