Träningen idag

2011-05-22 | 19:44:50
Det här är en övning som jag gillar.
Den går ut på att man håller K i axelhöjd och puttar ut den så att den sedan svingas mellan bena och tas i mot av den andra handen. Sedan svingar man upp den till den andra axeln som ett "ralla slag" och stoppar K med den handen som tidigare höll i den.
Håller på få in tekniken, var lite orolig att tappa den och skada golvet. Det är inte populärt. Men detta är inte en "Hollywood" uppvisning, utan hur det kan se ut spontant på träningen.
En grym kombination är att köra en min. K och sedan direkt hoppa hopprep i en min.
Vi körde med min PT sex olika K-övningar med en min. hopprep emellan. Sammanlagt 12 min fullt ös.

Kommentarer;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Grant me the serenity to accept the things I cannot change

Courage to change the things I can

And wisdow to know the difference

(Nej jag har inte alkoholproblem, men texten betyder så mycket mer ;) )