Tufft var det, men lärorikt.

2011-05-24 | 16:36:29
Japp!
Sponsrade av adidas!
Nej , inte jag i alla fall :-).

Mikaela var grym, och körde skiten ur mig men samtidigt var hon väldigt duktig i att nöta teknik.
Hon var helt enkelt fantastisk!
Vi körde i ca 2 tim.
Tacksam att hon la ner den tiden när hon ska träna andra och hinna med sin egen träning.
Eye of the tiger!!
Nej inte direkt, men en bra bakgrund :-)
Sen var det lite slag och sparkar.
Lite "stel".

Det senaste jag fick lära mig angående kunna sparka högt och gå ner i splitt / spagat har inte att göra med att man är stel som det ofta uppfattas.
Kan du lyfta ena benet 90 grader så kan du göra det samma med det andra.
Det finns inget som binder ihop bena på något sätt.
Vad det har att göra är med är Muskelavslappning.
Ålder påverkar också Muskelavslappning.
Det är musklerna som säger ifrån då du utsätter dem för dessa övningar.
Så när man tänjer så tar man det försiktig, och genom att spänna musklerna så tröttar du ut dem.
Sen ska du slappna av och försöka komma lite längre ner.
Genom att göra detta och spänna musklerna, slappna av så "programmerar man om dem" att acceptera denna position och inte spänna till så fort du ska ner i splitt / spagat.
Muskelavslappning är nyckelordet!!!

Kommentarer;
mikaela

Klart att jag tar mig tid att coacha min sidekick! Vi måste ju vara enade i dörren, annars vet man ju inte vad som kan hända ;) haha. Du var varje fall jätte duktig och kämpade på grymt!

2011-05-24 kl. 20:31:32
http://www.finest.se/mikaelalauren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Grant me the serenity to accept the things I cannot change

Courage to change the things I can

And wisdow to know the difference

(Nej jag har inte alkoholproblem, men texten betyder så mycket mer ;) )