Utekvällen alà Homeros / Odysseen

2011-05-30 | 14:18:42
Jag tänkte göra som Homeros i Odysseen och börja någonstans i mitten av utekvällen.
Har alltid älskat och beundrat Odysseen och iliadens.
Så vi börjar med ankomsten till Gården på barnhusgatan.
Ett fantastiskt mysigt ställe med god mat.
Det visade sig att även barpersonalen från utekompaniet var där.
Fighter 1 & 2, Mikaela och Angélique vid mitt bord :-)
Vi åt gott (förrätt och varmrätt) och drack lite champagne , vodka redbull och en Irish coffe på det.
Vissa hade "förvärmt" ordentligt innan :-).


Vid 23 tiden var det dax att gå vidare.
Mikaela tyckte jag skulle posera här vid fontänen :-)
hehe....
Ja bilden är .......
Ehh jag kan inte lägga fingret på det..
För att se Mikaelas bilder från kvällen tryck HÄR.
Vissa satte oss i en taxi och åkte till Utekompaniet.

Här var festen igång på riktigt.

Vatos locos goes wild .....

Strax innan här så var det två av mina kollegor som vred hårt i .......
Därmed har ni denna reaktion hehehe......


Radde och Louis by night ......;-)


Det hela började med att jag rakade bena, sminkade mig och gjorde mig redo för utekvällen  ;-).....
Här på väg ut för att hinna vara hos Radde kl 19.

Väl på plats så var det lite uppvärmning....
Jag skulle ordna att vi skulle bli upphämtade av en liten "buss" som var omgjord till limmo.
Men på grund av sen info så blev det inte av.

Men då ingrep större makter, och Aram reste sig från sin rollator och
svingade iväg med sitt trollspö....

Och vipps så hade vi en limmo på 40 minuter med champagne.......
Ja vi dörrsluskar har våra kontakter hehehe
Tjänster och gentjänster ;-)


Vi kom fram vid 20:30 till Gården.
Bara 1 timme sent.....
Jag fick äntligen testa på "fint folk kommer sent"


Det är nu det blir lite "dramatiskt"..
Vissa ville först till Soap och andra till Cafeet men vad som hände exakt vet jag ej.
Det sägs att någon kolega hade varit osmidig vid entreen och där med blev inte insläppt.
Om det stämmer så finns det inget jag mer ogillar än när en person som skall jobba med det här
visar dåligt omdöme och beter sig som dem vi får handskas med dagligen.
Det är ytterst viktigt att vi anstränger oss extra hårt för att visa hänsyn till våra kollegor som arbetar när vi är ute.

Efter en massa tjafs och minst en och en halv timme så hamnade vissa på Soap, vi på Cafeet och Radde med en stukad fot.....
Stakarn trampade fel i sin ivrighet att göra mig till lags om att inte gå till Soap, utan Cafeet.



Efter ett tag orkade inte äns min kamera med...
Det blev kaffe för den resten av kvällen.....
Vi gick sedan till Labbet där vi mötte de som var kvar.
Det blev någon shot och lite öl men jag orkade verkligen inte dricka mer.
Det var inte att jag mådde dåligt men mina smaklökar sa ifrån ......

Väl hemma hos grabbarna var det frukost som Radde fixade till.
Grym kille.....
Sen var det dax för lite sömn..........

Hehe, vissa han före och skulle upp kl 08 stackarn.





Kommentarer;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Grant me the serenity to accept the things I cannot change

Courage to change the things I can

And wisdow to know the difference

(Nej jag har inte alkoholproblem, men texten betyder så mycket mer ;) )