Bli inte förkrossade..........

2011-11-24 | 18:34:15



En gång för länge sedan hade jag en flickvän som visade sig att hon ljög utan någon direkt anledning.

Hon påstod att hon hade dykarcert och hade gjort en massa annat som jag som då 19-åring blev superimponerad av.

När det senare visade sig att hon ljög en hel del för att impa eller för att hon var mytoman så tog jag avstånd då jag klarar inte av människor som ljuger för det minsta och har ett sådant destruktivt beteende.

Men jag såg till att själv uppnå det hon påstod gjort.

Jag tog under ett par år, dykarcert, fallskärmscert, mc-kort och jägarexamen.

Vad jag vill komma till är att även då vi möter sånna människor i våra liv och vi blir besvikna då vi kommer på att de inte var så bra som vi trodde så kan vi använda deras påstådda erfarenheter, livsfilosofi m.m. och uppnå det själva på riktigt.

Bli inte förkrossade då er bild av en annan går i små bitar.
De är en push för att själva kunna uppnå resultat / mål i livet.
Var positiva och tacksamma för att ni har mött dessa människor.

Full fart framåt :-)

Kommentarer;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Grant me the serenity to accept the things I cannot change

Courage to change the things I can

And wisdow to know the difference

(Nej jag har inte alkoholproblem, men texten betyder så mycket mer ;) )