Det är enkelt att blunda........

2011-11-03 | 23:14:14
Det är enklare att blunda.......

Enklare att att stoppa huvudet i sanden som en struts...

Mycket enklare.

Men inget försvinner av sig själv, inget blir bättre av sig själv.
Vill man ha förändring så måste jag, du, ni jobba för det.

It is all about practice...  sa han...

Skäms lite för jag har glömt bort hans namn (En indier som predikar hur du kan uppnå lycka) , men jag har inte glömt det han förmedlade.
En vän skickade det på Youtube för ett tag sedan.


Han berättade om en bågskytte som var på en uppvisning och visade sina talanger.
Han var rena Robin Hood.

Men bland åskådare så var det en herre, en bonde som varje gång sa..
Ehh its all about practice.

Varje gång bågskytten gjorde fantastiska nummer, så sa denna gubbe..

It is all about practice.

Så skytten blev arg och gick fram till honom och frågade han vad han menade med det han sa hela tiden.

"Kan du göra det jag gör, kan du skjuta en pil lika bra som jag"?

Bonden sa:

Nej, det kan jag inte..

Men så tog han fram en dunk med olja och en flaska med en extrem smal "hals".

Han tog upp dunken och började hälla oljan i flaskan utan att spilla en ända droppe.

Han vände sig till bågskytten och frågade han.

Kan du göra det här?

Och bågskytten svarade lågt, nej..

You see, it is all about practice.

Han menar på att genom att öva så kan du uppnå nästan allt.

Övar du på att alltid stoppa huvudet i sanden, kommer du bli den bästa strutsen på att göra just det.
Övar du att alltid vara negativ så spelar det ingen roll hur bra du kommer ha det.
Du kommer hitta på ett sätt att förstöra det med din väloljade negativet.


Övar du på att tygla din temperament så kommer du en dag bli mycket lugnare.
Övar du på att vara positiv även då det ser mörkt ut, så kommer du uppnå positiva förändringar.

IT IS ALL ABOUT PRACTICE....

Så...

Vad övar jag på, du, ni ....?

SLUT



Kommentarer;
Tobbe

Jag e duktig på att stoppa skallen i sanden när det blir för tufft. Bättre att jag sticker ner huvudet brukar jag tänka än att jag tar till fight mot va det än må vara.

2011-11-04 kl. 12:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Grant me the serenity to accept the things I cannot change

Courage to change the things I can

And wisdow to know the difference

(Nej jag har inte alkoholproblem, men texten betyder så mycket mer ;) )