Forts....Vardagens Psykopater......

2011-10-14 | 09:37:23


Jag vill gå in på en grupp människor som finns ibland oss men som är svåra att upptäckta.
Dessa människor finns (ca 2-4 % av svenska befolkningen) och är de värsta typen man kan drabbas av.
Har själv en del erfarenhet av dem, kan idag identifierat tre stycken och en av dem var en väldigt nära släkting som jag såg upp till när jag var väldigt ung.
 
Det jag är ute efter med min historia är att folk skall förstå dessa typer, inse hur de fungerar och fort kunna identifiera dem.
 
Jag var bara 20 år och den enda i släkten samt nära vänner som förstod att det var något allvarligt fel på honom.
Ständiga lögner utan egentligen någon orsak, löften som inte hölls, raseriutbrott när han inte fick som han ville (trots att att det var på svart o vitt att han hade fel), hot .m.m.
På den tiden hade vår familj ett framgångsrikt städföretag och en bra ekonomi men jag vägrade vara kvar i företaget samt under hans kontroll.
Jag flyttade till Rinkebys studentbostäder och åkte sedan upp till Arvidsjaur för en tuff jägartjänst för att slippa all kontakt  (En grek på skidor var inte så vanligt på den tiden ).

Nr 2 var en vän och senare chef till mig.
Här hade vi en person som älskade att höja sig till skyarna och ljuga för fullt.
När man kom på honom kallade han sina lögner för "vita lögner".
Han påstod att han var sniper inom Cypriotiska polisen men förmodligen lapplisa sin höjd då han visade sig vara en av de sämsta skytten som någonsin skådats.
Han var även med i vårt jaktsällskap där han flera gånger visade dåligt omdöme och dålig respekt mot djuren.
En dag satt han på ett pass och sköt ett litet rådjurskid och träffade den över en decimeter fel.
Han lyckades skjuta av båda framanklarna så att ......ja det var riktigt vidrigt.
Den levde i 8 timmar innan de fick tag i den och avlivade den.
Alla mådde dåligt , de som hade sett det och även vi som fick höra det.
Utom den här psykopaten som satte sig snabbt på pass och sköt tre skott till mot rådjur när han viste att det var något riktigt fel.
Eftersom han var min chef försökte han flera gånger att få mig täcka hans skit och ljuga åt honom.
Jag vägrade och tvingade honom varje gång rapportera till jaktledaren.
Till slut när skrik och hot inte fungerade på mig så fick jag sluta från jobbet och han dikterade sin egen historia.
Men det roliga är att han själv inte jobbar där längre.
Som sagt, det är bara att luta sig bakåt och låta dem förstöra sina egna liv.
 
Nr. 3 behöver jag inte gå in på mer än att han hade samma tendenser, ingen respekt för djuren, pengafixerad och en hel del lögner då man kom på hans sätt att vara.
 
Alla tre hade vissa gemensamma drag:
 
1. Urusla förädlar, inget engagemang.
Den första lyckades skuldsätta sin egen dotter så att banken var på väg att ta ifrån henne lägenheten som hon och hennes mor bodde i. Brist på sann kärlek från dessa människor till barnen är snarare en regel än undantag.
 
2. Det går inte att resonera med dem, de tar dina ord och använder dem emot dig.
Jag reflekterade en dag då jag pratade med en gemensam vän i familjen.
Han sa att min släkting har tagit allt jag har sagt och använder samma ord mot mig.
Ju mer du matar dem , desto mer kommer de använda dina ord mot dig.
 
3. Om de skulle känna att de kanske skulle bli avslöjade gällande något
så kommer de snabbt försöka attackera först med lögner och annat i hopp om att komma undan med sitt.
De är mästare på att manipulera sanningen.
 
4. De kan inte gråta för andras skull och den enda gången de gråter är när det handlar om dem.
Känner ingen empati förutom för sig själva.
Hela världen är emot dem och de har rätt att stå över allt som är i vägen för deras framfart.
Räkna med att ni aldrig kommer att se en sån person fälla en tår för något eller någon annan än sig själva.
 
5. De är slarviga och ofta kan de inte jobba riktigt hårt för att uppnå sina mål.
De köper /manipulerar/tvingar eller får andra att göra åt dem sånt som skall förtjänas.
De har inte tålamodet att uppnå saker och ting genom hårt arbete.
Kan ni vara snabba på att identifiera dessa människor och undvika dem kommer ni slippa en massa RÖVKNULLANDE (som senaste bloggen handlade om).
Men kom ihåg, dessa människor försöker imitera riktigt bra människor.
Alla är inte psykopater bara för att de visar riktigt goda egenskaper.
Var försiktiga så att ni inte tar avstånd från folk som är bra, ni behöver bra människor då ni hittar dem.

Gå inte på det snacket om att "blod är tjokare en vatten"
En dålig människa är en dålig människa oberoende vem han är.
Ta avstånd från all skit även om det skulle vara  bror, syster, pappa, mamma , morbror m.m.

När ni väl har identifierat en sådan människa så bör ni göra allt för att inte ha med dem att göra.
Du kan aldrig vinna, du kan aldrig prata förnuft med dem.
Flera gånger har gemensamma vänner som inte vet bättre försökt sammanföra mig med min släkting.
Jag vägrar träffa honom för det kommer inte ge något förutom mer trubbel.
Han har förbrukat all trovärdighet runt sig och vill återigen sätta klorna i en.
Dessa människor letar ständigt efter offer som de kan utnyttja.
De är som vampyrer som vill suga ens energi och uttnytja en till sin egen vinning.

Och sist men inte minst "don´t go over to the dark side my APPRENTICE " 
Låt dem inte göra dig till en sämre människa.
Gå in på dessa sidor nedan och skaffa er kunskap som hjälper er att lägga energin där det behövs.
Kom ihåg:
 
Det är vad vi gör i livet som definierar oss som människor.
Det är inte svårt att ta emot stryk i livet utan att stå upp igen.
Du måste ibland få lida för att kunna uppskatta det du har runt omkring dig  och skaffa något viktigt som ödmjukhet.
 

Nr1

Nr2

Nr3

Nr4

Ta Ta Blinkar

Kommentarer;
Tobbe

Du ska veta att jag går in varje dag på din sida för att se om du uppdaterat. Blir lika glad varje gång det e nått nytt.

Skriver inte svar så ofta men du ska veta att jag tycker det e så spännande att få läsa dina rader.

Tack för att du skriver det e fängslande.

2011-10-15 kl. 07:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Grant me the serenity to accept the things I cannot change

Courage to change the things I can

And wisdow to know the difference

(Nej jag har inte alkoholproblem, men texten betyder så mycket mer ;) )