Nyckeln till positiv fokus....

2011-10-15 | 23:36:31

Det slog mig idag.
De senaste inläggen handlade hur man ska minimera i att hamna i situationer som är energi slukande. Hur man ska försöka lägga energi på annat en hur man ska ge igen m.m.
Men det är inte lätt.
Den senaste veckan har varit riktigt intensivt, mycket hinder har dykt upp och en hel del djävulskap.
Människor som drivs av sitt eget ego, människor som försöker utnyttja en.

Människor som försöket göra en illa av ren elakhet.
Utan att överdriva kom allt på en gång.

Hur ska jag ta mig igenom det här tänkte jag?
Jag som var så duktig på att predika.
Kan jag leva som jag lär?
Det var som någon sa: "we Will put him to the test".
Klarar han av det?


Jag va med familjen idag, la energi på barnen.
Sen åkte jag till jobbet där bästa kollegorna var glada och positiva.
Då träffade jag Mikaela och sen kom Thomas.
Killen kämpar mot cancer och går på tunga medicin.
Han är en sann kämpe som är full av liv och godhet.
Jag gillar den kille mer och mer och känner stor respekt för honom.


Det var då det slog mig, för att klara av tunga bördor, när de kommer som en stor flyg smälla och krossar dig "mot marken", så gäller det att ha bra vänner, människor som älskar dig, människor som du älskar. Det är de som ger dig styrkan att kämpa.
Det är de som ger dig kraft att stå upp igen.
Genom att bygga ett litet nätverk men bra människor omkring sig får du ett bra "handtag i livets orkaner".


SLUT

 


Kommentarer;
XXX

Hur kan du vara singel, du verkar ju fantastisk?

2011-10-16 kl. 22:17:30
T-Rex Female

Singel...???

2011-10-19 kl. 21:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Grant me the serenity to accept the things I cannot change

Courage to change the things I can

And wisdow to know the difference

(Nej jag har inte alkoholproblem, men texten betyder så mycket mer ;) )