Skrev ett samarbetsavtal idag....

2011-06-16 | 16:13:48
Var ute i Haninge idag och skrev på ett samarbetsavtal som underleverantör.
Det visade sig att Chefen var ursprungligen grek.
Som Takis sa (Chefen) så finns roten till all ondo överallt, hehe lol.

Vi hade mycket gemensamt och utan att överdriva så kunde det vara jag om 15 år.
Båda rakade skalle med skägg, mustasch och såg allmänt lite busiga, hehehe.
Han hade ett statlig bra jobb tidigare men på grund av den starka "grekiska genen" att driva eget blev han egenföretagare. ;-)

Fick mig att tänka på vad det är som får mig ständigt att själv vilja driva eget och ha svårt för att bara vara anställd.

Men så är vi greker, alla vill vara chefer och ingen vill jobba åt någon ;-) hehehe.
Se HÄR om grekisk hybris :-)
Skämt åt sidan så kan jag inte arbeta på en arbetsplats där man bara slutar att utvecklas.
I så fall måste det vara bra betalt.
Det finns inga dåliga jobb, utan dåligt betalda jobb brukade min tränare Ernesto säga.

Takis sa något som var som ett kvitto för mig gällande tidigare inlägg.

"Du värkar vara en ödmjuk kille"
Här har vi en kille som använder ordet ;-).

Tack Takis!!!!!

Tjohooo!!

Där kom kvittot på att man lever som man lär och det är väldigt viktigt för mig.
Det har visat tidigare att det har varit lätt att ha åsikter om saker och ting och sen komma på att man inte var bättre själv.
Men när det gäller ödmjukhet så .......

Se tidigare inlägg om ödmjukhet HÄR..

Kommentarer;
milena malmros

trevlig helg :D

2011-06-17 kl. 15:46:12
http://milenamalmros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Grant me the serenity to accept the things I cannot change

Courage to change the things I can

And wisdow to know the difference

(Nej jag har inte alkoholproblem, men texten betyder så mycket mer ;) )